Eindopdracht
Inhoudelijke evaluatie:
Waarde: Vrijheid
Standpunt: Sport voor iedereen, wij vinden dat ieder kind moet kunnen sporten.
Uitleg: De mensen moeten de vrijheid hebben om te kunnen sporten.
Waarde: Duurzaamheid
Standpunt: Boeren en de bedrijven minder moeten uitstoten.
Uitleg: Door boeren over te laten stappen naar biologische landbouw, is dat duurzamer voor het milieu.
Waarde: Verantwoordelijkheid
Standpunt: Immigranten die Nederland binnenkomen hun best doen om onze taal en doen te leren.
Uitleg: De immigranten moeten zelf verantwoordelijk zijn om de taal te leren.
Waarde: Veiligheid
Standpunt: Veel politie te laten patrouilleren door Nederland.
Uitleg: Door de politie te laten patrouilleren zullen er minder criminelen op de straat zijn en zal het veiliger voor de mensen zijn.
Waarde: Digitalisering
Standpunt: Meer machines laten werken in fabrieken of bedrijven.
Uitleg: Door meer machines te laten werken in fabrieken en bedrijven krijg je digitalisering.
Onze partij is een linkse partij.
Standpunt: Wij willen dat het gat tussen armoede en rijkdom verkleint wordt.
Uitgangspunt: Hierbij is sprake van gelijkheid in geld.
Standpunt: Wij willen dat iedereen gelijk wordt behandeld zo ook bij de inkomens.
Uitgangspunt: Hierbij is sprake van gelijkheid in inkomens tussen man en vrouw.
Standpunt: Wij vinden dat de boeren en de bedrijven minder moeten uitstoten.
Uitgangspunt: Hierbij is sprake van ecologie voor economie.
Standpunt: Wij vinden het belangrijk dat tijdens een geld crisis als nu iedereen een baan kan vinden, en hun brood hiermee kan verdienen.
Uitgangspunt: Hierbij is sprake van opkomen voor de zwakkeren.
Standpunt: Wij willen dat iedereen in Nederland een studie ongeacht de afkomst een studie kan volgen.
Uitgangspunt: Hierbij is sprake van een actieve overheid op sociaaleconomisch terrein.
Wij zijn een progressieve partij, omdat:
Wij zijn voor het veranderen van de stemrecht van 18 naar 16.
Wij zijn voor het overstappen op groene energie.
Wij zijn voor digitalisering.
Wij zijn een sociaaldemocratische partij, omdat:
Wij vinden het belangrijk dat tijdens een geld crisis als nu iedereen een baan kan vinden, en hun brood hiermee kan verdienen. Dit is een voorbeeld van opkomen voor de zwakkeren.
Wij vinden dat de boeren en de bedrijven minder moeten uitstoten. Dit is een voorbeeld van ecologie voor economie.
Wij willen dat iedereen gelijk wordt behandeld zo ook bij de inkomens. Dit is een voorbeeld van gelijkheid tussen man en vrouw bijvoorbeeld.
Wij willen dat het gat tussen armoede en rijkdom verkleint wordt. Dit is een voorbeeld om ongelijkheid in geld te verkleinen. Wij binnen onze partij vinden ook het buitenland erg belangrijk, we moeten goed bevriend blijven binnen Europa zodat we samen met de Europese landen. Dit is een voorbeeld van het verspreiden van kennis, zo ook in het buitenland.
Groepsevaluatie:
De rolverdeling was eigenlijk wel duidelijk de eerste les, bij de opdracht van de ideeënstuk deed iedereen een waarde uittypen en bleven er twee over die we dan samen deden. De eerste les ging dus ook eigenlijk wel heel goed. Maar de andere lessen werd de rolverdeling niet meer gevolgd, Mathijs en Glenn wisten wat ze moesten doen en deden dit ook. Maar Mick deed zijn taken niet en heeft alleen bij de eerste les goed meegedaan de rest van de lessen heeft Mick niet meer zoveel gedaan.
Glenn en Mathijs hebben alle lessen goed en hard gewerkt, alle opdrachten gemaakt en elkaar goed geholpen. De volgende keer zouden Glenn en Mathijs misschien proberen om Mick te motiveren.
Mick heeft de eerste les heel goed meegedaan en heeft ook toen de opdracht perfect uitgevoerd. Mick heeft de rest van de lessen niet veel gedaan, zijn opdrachten niet gedaan, niet geluisterd naar Glenn en Mathijs. Dus de volgende keer zou Mick beter zijn best moeten doen.
Verbeterpunten voor het 2080 maatschappijleerproject:
- Op sommige momenten waren de lessen een beetje saai waardoor de focus er niet helemaal meer was, door de lessen iets actiever of leuker te maken zal de focus blijven en zal het hele project ook gewoon leuker zijn.
- De groepjes zelf laten kiezen door de leerlingen, door de groepjes zelf te laten kiezen zullen de leerlingen het leuker vinden om samen met vrienden het project te maken.